بهینه سازی ( سئو سایت)

بازدیدها: 70

خدمات سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر عبارت است از مجموعه تکنیک ها و مهارتهای که باعث افزایش رتبه سایت در کلمات کلیدی مورد نظر و افزایش ترافیک و جذب بازدید کننده از موتورهای جستجو گر نظیر گوگل می شود. برخی از این مهارت ها با آزمون خطا توسط کارشناسان سئو بدست آمده اند و برخی به طور مستقیم قوانین اعلام شده توسط گوگل است.

مقایسه سئو و بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی نوعی از دیجیتال مارکتینگ است که اخیرا در کشور ما به شدت مورد استقبال قرار گرفته است . و از رتبه دوم را بین روشهای بازاریابی دیجیتال در ایران کسب کرده است اما به هیچ وجه قابل مقایسه با بازاریابی موتورهای جستجوگر یا سئو نیست !

بیشترین تفاوت این دو مدل بازاریابی به وضعیت مخاطبین مربوط می شود. شما ممکن است در اینستاگرام شرکت خود محصول یا خدماتی را معرفی کنید و هزاران نفر آن را مشاهده نمایند اما سوال اینجاست که چند درصد از بازدید کنندگان نیازمند به آن بوده اند و شما با ارائه ی جذاب و پیشنهادات فوق العاده در نهایت چند درصد را به مشتری تبدیل خواهید کرد ؟

مزایای سئو و حضور در صفحه اول گوگل

این در حالی است که در بازاریابی موتورهای جستجوگر مخاطب یک مشتری بلقوه است و این مخاطب است که به دنبال محصول یا خدمات شما آمده نه شما به دنبال مشتری ! به همین دلیل است که بازدهی سئو بسیار بیشتر از تبلیعات در شبکه های اجتماعی میباشد در ادامه به برخی از مزایا و معایب این دو روش اشاره خواهیم کرد .

عوامل تاثیر گذار در سئو

در کل باید گفت که حدود 200 عامل در سئو وجود دارد که بر رتبه سایت شما تاثیر گذار خواهد بود که به طور دقیق در این مقاله ما به بررسی فنی و معرفی آنها پرداخته ایم ، در ادامه  به طور کلی به برخی از این عوامل اشاره خواهیم کرد.

1- Off Page ( عوامل خارجی  ): کارهایی که به طور مستقل از طراحی وب سایت شما انجام می شود.

2- On Page ( عوامل داخلی ): کارهایی که به طراحی وب سایت شما و محتوای آن مربوط می شود.

مراحل بهینه سازی و کسب رتبه

بررسی سوابق سایت شما اولین مرحله از پروژه سئو می باشد، در صورتی که شما در فعالیت های سابق خود از استانداردهای سئو پیروی نکرده باشید و یا از سئو کلاه سیاه ( فریب موتورهای جستجوگر ) استفاده کرده باشید احتمال پنالتی شدن سایت شما وجود دارد و ممکن است ادامه فعالیت بر روی آن دامین مقرون به صرفه نباشد. رایج ترین مسئله ای که باعث میشود کارشناسان ما ادامه فعالیت در یک دامین را اشتباه بدانند ، وجود محتوای کپی در سایت می باشد.

سئو قالب سایت

در مرحله بعدی باید ساختار وب سایت شما بهینه  و مطابق با استانداردهای گوگل باشد ، در صورتی که ساختار سایت شما نیاز به اصلاحات داشته باشد ، کارشناسان سئو با ارتباط با تیم طراحی سایت هزینه و زمان ویرایش ها را مشخص خواهند کرد.

شروع یک پروژه سئو

پس از اینکه از سابقه فعالیت ها و بهینه بودن ساختار سایت اطمینان حاصل شد، می توان یک پروژه سئو را عملا آغاز کرد. تا اینجا ما سایت استاندارد یا بهتر است بگوئیم بستری مناسب برای فعالیت داریم. سایر فعالیت ها به طور کلی شامل ( تولید محتوا ، لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و … است)  که هر کدام در عین سادگی حساسیت های بسیاری دارند و یک حرکت اشتباه در هر کدام میتواند رتبه های سایت شما را به خطر بیاندازد و باید تمام فعالیت ها با هماهنگی و زیر نظر کارشناس سئو انجام گیرد.

 

 

 

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of